Statut szkoły

Statut

Przedszkola

w Nowej Wsi

 

Podstawa prawna:

  •    Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. nr 95, poz. 425 z późniejszymi zmianami);
  •   Rozporządzenie MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. nr 61, poz. 624 z 2001 r.)  z późniejszymi zmianami;
  •   Rozporządzenie MEN z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.    U.  z dnia 23 lutego 2004 r.);
  •   Rozporządzenie MEN z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego;
  •   Uchwały Rady Miejskiej w Warce w sprawie powołania jednostki budżetowej  nr XLIX/540/02 z dnia 6 lutego 2002 r.;
  •   Konwencji o prawach dziecka (Dz. U. 1991/120/526 i 527);
  •   Ustawa z dnia 11 kwietnia 2007 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. nr 80, poz.542) z późniejszymi zmianami;
  •   Rozporządzenie MEN z dnia 23 sierpnia 2007 r. zmieniające rozporządzenie  w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. nr 157, poz. 1100);
  •  Rozporządzenie MEN z dnia 17 sierpnia 1992 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa, higieny w szkołach i placówkach publicznych (Dz. U. nr 65,   poz. 331 z 1992 r.).


§ 1. 1. Nazwa przedszkola.

             1)     Przedszkole jest placówką oświatowo - wychowawczą działającą jako jednostka budżetowa.

             2)     Siedzibą Przedszkola jest budynek mieszczący się w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Nowej Wsi.

Adres przedszkola: Nowa Wieś 69, 05-660 Warka

2.    Przedszkole wchodzi w skład Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Nowej Wsi.

3.    Przedszkole używa pieczęci urzędowej zgodnie z odrębnymi przepisami.

4.    Organem prowadzącym jest Gmina Warka.

5.    Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Mazowiecki Kurator Oświaty w Warszawie Delegatura w Radomiu.

 

§ 2. 1. Cele i zadania przedszkola.

1) Cele i zadania wynikające z przepisów prawa, w szczególności w zakresie:

a) Udzielania dzieciom pomocy psychologiczno - pedagogicznej poprzez:

- rozpoznawanie środowiska wychowanków;

- organizowanie pracy wyrównawczej zgodnie z potrzebami wychowanków w celu zapewnienia dzieciom równego startu do podjęcia nauki szkolnej;

- zaspakajanie potrzeb dzieci wyróżniających się uzdolnieniami i zainteresowaniami

b) Organizowania opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi przez oddziaływanie stymulacyjno - kompensacyjne zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno – pedagogicznej.

Organ prowadzący zapewnia bezpłatny transport i opiekę w czasie przewozu do najbliższego przedszkola dzieciom niepełnosprawnym i upośledzonym umysłowo ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, które mają obowiązek realizacji rocznego przygotowania przedszkolnego.

c) Umożliwiania dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej.

Treści programowe nie mogą być sprzeczne z poczuciem tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej wychowanków i ich rodziców. Uznając prawo rodziców do religijnego wychowania dzieci, przedszkole umożliwia naukę religii tym wychowankom, których rodzice wyrażają takie życzenie.

2)        Sposoby realizacji zadań przedszkola.

a)    Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka, a w przypadku dziecka niepełnosprawnego – uwzględnianie rodzaju i stopnia niepełnosprawności.

b)   Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka i przygotowaniu go do nauki w szkole,

c)    Współdziałanie z rodziną oraz otaczanie indywidualną opieką dziecka, któremu z powodu warunków rodzinnych lub losowych potrzebna jest stała lub doraźna pomoc materialna przyznawana według następujących zasad:

- wychowawca typuje dziecko potrzebujące pomocy po rozpoznaniu jego sytuacji rodzinnej;

- pomoc udzielana jest po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną;

- środki na wyżej wymienione cele mogą być pobierane z zasobów Rady Rodziców lub innych organizacji (ośrodki opieki społecznej).

2a) W przedszkolu może być prowadzona działalność innowacyjna i eksperymentalna.

3) Sposób sprawowania opieki nad dziećmi.

a) W czasie zajęć w przedszkolu opiekę nad dziećmi sprawują:

- nauczyciele zgodnie z rozkładem zajęć, a w razie ich nieobecności - inni nauczyciele zgodnie z zeszytem zastępstw;  

- podczas chwilowej nieobecności nauczyciela w oddziale odpowiedzialność za pełne bezpieczeństwo wychowanków ponosi osoba zastępująca go (pomoc nauczyciela, woźna oddziałowa).

b) W czasie zajęć poza przedszkolem opiekę sprawują:

- nauczyciele, którzy są organizatorami zajęć poza terenem przedszkola;

- dodatkowo nauczycielom mogą pomóc: woźna oddziałowa lub rodzic.

4) Szczegółowe zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z przedszkola przez rodziców (prawnych opiekunów) lub upoważnioną przez nich osobę zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo.

a)    Rodzice (prawni opiekunowie) przyprowadzają i odbierają dzieci z przedszkola i są odpowiedzialni za ich bezpieczeństwo w drodze do przedszkola i z przedszkola do domu.

b)   Dopuszcza się możliwość odbierania dziecka przez osobę dorosłą, zdolną do podejmowania czynności prawnych, upoważnioną na piśmie przez rodziców. Upoważnienie takie jest skuteczne przez cały okres uczęszczania dziecka do przedszkola. Może ono w każdej chwili zostać odwołane lub zmienione. Upoważnienie do odbioru dziecka przez osobę nieletnią będzie respektowane przez przedszkole, jeżeli będzie potwierdzone notarialnie.

c)    Przedszkole może odmówić wydania dziecka w przypadku, gdy stan osoby zamierzającej odebrać dziecko (np. upojenie alkoholowe) będzie wskazywał, że nie jest w stanie zapewnić dziecku bezpieczeństwa.

d)   O każdej odmowie wydania dziecka wychowawca powinien niezwłocznie poinformować dyrektora Zespołu oraz podjąć działania w celu nawiązania kontaktu z inną osobą pełniącą funkcje opiekuńcze nad dzieckiem.

e)    Gdy dziecko nie zostanie odebrane po upływie czasu pracy przedszkola, nauczyciel zobowiązany jest powiadomić dyrektora Zespołu oraz rodziców (prawnych opiekunów)  o zaistniałym fakcie.

f)     W przypadku, gdy pod wskazanymi numerami telefonów (praca, dom) nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców (prawnych opiekunów), nauczyciel oczekuje z dzieckiem         w placówce przedszkolnej 1 godzinę.

g)    Po upływie tego czasu powiadamia się najbliższy komisariat policji o niemożliwości skontaktowania się z rodzicem (prawnym opiekunem).

h)    Życzenie dotyczące nieodbierania dziecka przez jednego z rodziców musi być poświadczone orzeczeniem sądowym.

2. Warunki tworzenia oddziałów w przedszkolu organizującym zajęcia dla mniejszości narodowych lub grup etnicznych określają odrębne przepisy.

 

§ 3. Organy przedszkola:

1) W Statucie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Nowej Wsi określone są szczegółowe kompetencje organów przedszkola, którymi są:

a) Dyrektor Zespołu;

b) Rada Pedagogiczna;

c) Rada Rodziców.

2) Tryb wyboru członków Rady Rodziców określony jest w Statucie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Nowej Wsi

3) Zasady współdziałania organów przedszkola, zapewniające w szczególności właściwe wykonywanie kompetencji tych organów określonych w przepisach prawa i w statucie przedszkola oraz zapewniające bieżącą wymianę informacji pomiędzy organami przedszkola.

a) Wszystkie organy mają możliwość działania na rzecz przedszkola, przyjmując zasadę wzajemnej współpracy i nieingerowania w swoje kompetencje.

b) Spotkania wszystkich organów celem wymiany informacji, ustalenia wspólnych wniosków i planowania pracy odbywają się co najmniej trzy razy w ciągu roku szkolnego.

4) Sposób rozwiązywania sporów między organami przedszkola.

             a)          Występujące w przedszkolu konflikty rozwiązywane będą w pierwszej kolejności na terenie placówki z udziałem wszystkich organów.

             b)          W przypadku braku rozstrzygnięcia sprawa winna być przekazana do organu prowadzącego lub Kuratorium Oświaty.

 

§ 4. Organizacja przedszkola z uwzględnieniem przepisów § 5 – 7.

 

§ 5. 1. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział obejmujący dzieci w zbliżonym wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień, rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Dopuszcza się możliwość tworzenia grup dzieci według innych kryteriów.

2. Liczba dzieci w oddziale nie może przekraczać 25, z zastrzeżeniem ust. 3 – 5.

3. Liczba dzieci w oddziale integracyjnym w przedszkolu ogólnodostępnym powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 dzieci niepełnosprawnych.

4. Liczba dzieci w oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym powinna wynosić:

1) w oddziale dla dzieci niesłyszących i słabo słyszących – od 6 do 8,

2) w oddziale dla dzieci niewidomych i słabo widzących – od 6 do 10,

3) w oddziale dla dzieci z chorobami przewlekłymi – od 10 do 16,

4) w oddziale dla dzieci z zaburzeniami psychicznymi – od 6 do 8,

5) w oddziale dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową – od 8 do 12,

6) w oddziale dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym – od 6 do 10,

7) w oddziale dla dzieci z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi – od 2 do 4.

5. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego przedszkole, liczba dzieci w oddziale może być niższa od liczby określonej w ust. 4.

 

§ 6. 1. Praca wychowawczo – dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest na podstawie programu wychowania przedszkolnego.

2.    Godzina zajęć w przedszkolu trwa 60 minut.

2a. Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) w przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe z uwzględnieniem potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci prowadzone przez specjalistów za pełną odpłatnością rodziców lub finansowane przez organ prowadzący.

3.    Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, nauki religii i zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić:

                 1)     z dziećmi w wieku 3 – 4 lat - około 15 minut;

                 2)     z dziećmi w wieku 5 – 6 lat  - około 30 minut.

4.    W przedszkolu mogą być organizowane zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

5.    Sposób dokumentowania zajęć prowadzonych w przedszkolu określają odrębne przepisy.

 

§ 7. 1. Przedszkole może być jedno- lub wielooddziałowe.

 

§ 8. 1. Szczegółową organizację wychowania, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez Dyrektora Zespołu najpóźniej do 30 kwietnia poprzedniego roku szkolnego. Arkusz organizacji przedszkola zatwierdza organ prowadzący do 15 maja.

2.        W arkuszu organizacji przedszkola zatwierdza się w szczególności:

1)      czas pracy poszczególnych oddziałów;

2)      liczbę pracowników przedszkola;

3)      ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole;

4)      liczbę oddziałów;

5)      przerwę wakacyjną.

 

§ 9. 1. Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora Zespołu na wniosek Rady Pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, zasady określonej w § 5 ust. 2 – 5 oraz oczekiwań rodziców (prawnych opiekunów).

    2.      Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciel (nauczyciele), któremu powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustala dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia z uwzględnieniem potrzeb      i zainteresowań dzieci.

 

§ 10. 1. Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący zgodnie z ust. 2 pkt. 2.

2. Organizacja pracy przedszkola:

1) Dzienny czas pracy przedszkola został ustalony przez organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola i rady rodziców. Czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego nie może być krótszy niż 5 godzin dziennie. Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 30 sierpnia 2010 r. i uchwałą Rady Rodziców  z dnia 1 września 2010 r. dzienny czas pracy przedszkola od 1 września 2010 r. wynosi   8 godzin. Przedszkole jest czynne od 745 do 1545.

2) Terminy przerw w pracy przedszkola ustalane są przez organ prowadzący na wniosek dyrektora zespołu i rady rodziców.

Przedszkole jest czynne od 1 września do 30 czerwca z przerwą świąteczną zimową i wiosenną. Przerwa wakacyjna trwa od 1 lipca do 31 sierpnia. W dni ustawowo wolne od pracy przedszkole jest nieczynne.

3) Dodatkowe informacje o organizacji pracy przedszkola.

Przedszkole jest placówką nieferyjną.

4) Zasady odpłatności za pobyt dzieci w przedszkolu i odpłatności za korzystanie  z wyżywienia przez pracowników są ustalone przez organ prowadzący.

a)    Opłaty za świadczenia prowadzonego przez gminę przedszkola ustala Rada Miejska w Warce. Odpłatność za pobyt dziecka w przedszkolu pobierana jest z góry do 10 dnia każdego miesiąca. Za nieterminowe wpłaty pobierane będą odsetki (wg ustawowej stawki). Odpłatność ta składa się z dwóch części:

- kosztów żywienia (stawka dzienna pomnożona przez liczbę dni roboczych);

- miesięcznej opłaty za pobyt dziecka w przedszkolu w wysokości ustalonej uchwałą Rady Miejskiej w Warce.

b)   Wysokość dziennej stawki żywieniowej jest ustalana przez Dyrektora Zespołu w porozumieniu z rodzicami i zgodnie z zaleceniami SANEPID-u.

c)    Za trzy dni i więcej nieobecności dziecka w przedszkolu przysługuje rodzicom zwrot odpłatności za wyżywienie.

d)   Pracownicy Zespołu mogą korzystać z wyżywienia. Wysokość opłaty ustalona jest w porozumieniu z organem prowadzącym.

 

§ 11. Zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników, w tym zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole, uwzględniają przepisy  § 12 – 15.

§ 12. 1. W przedszkolu może być utworzone stanowisko wicedyrektora,

1) jeśli liczy ono co najmniej 6 oddziałów lub

2) posiada oddziały zlokalizowane w różnych miejscach albo

3) jeśli co najmniej 2 oddziały pracują dłużej niż 10 godzin dziennie.

2. Dyrektor przedszkola, za zgodą organu prowadzącego, może utworzyć stanowisko wicedyrektora w innych przypadkach niż określone w ust. 1, a także, za zgodą organu prowadzącego, może tworzyć inne stanowiska kierownicze.

 

§ 13. 1. Dyrektor powierza poszczególne oddziały opiece jednego lub dwu nauczycieli zależnie od czasu pracy oddziału lub realizowanych zadań oraz z uwzględnieniem propozycji rodziców (prawnych opiekunów).

2. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej i dydaktycznej wskazane jest, aby nauczyciel (nauczyciele) opiekował się danym oddziałem przez cały okres uczęszczania dzieci    do przedszkola.

3. W uzasadnionych sytuacjach dyrektor może dokonać zmiany wychowawcy oddziału.

 

§ 14. 1. W przedszkolu ogólnodostępnym z oddziałami integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie pedagogiczne oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne.

 

§ 15. 1. Podstawowym zadaniem nauczycieli i innych pracowników przedszkola jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć.

Szczegółowy zakres zadań nauczycieli:

                 1)          Współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem ich prawa do znajomości zadań wynikających w szczególności z programu wychowania przedszkolnego realizowanego w danym oddziale i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i rozwoju.

                 2)          Planowanie i prowadzenie pracy wychowawczo – dydaktycznej oraz odpowiedzialność za jej jakość.

Na wniosek nauczyciela lub nauczycieli dyrektor przedszkola dopuszcza do użytku program wychowania przedszkolnego. Zaproponowany przez nauczyciela lub nauczycieli program wychowania przedszkolnego powinien być dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci, dla których jest przeznaczony.

                 3)           Prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji (prowadzenie karty obserwacji dziecka, zeszytu pracy wyrównawczej, zeszytu kontaktów z rodzicami, zeszytu pracy z dzieckiem zdolnym, kartę potrzeb i świadczeń dla każdego dziecka ze specjalnymi potrzebami);

                 4)           Współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno – pedagogiczną, opieką zdrowotną i inną;

                 5)      Indywidualizowanie pracy z dzieckiem na zajęciach obowiązkowych i dodatkowych.

                 6)           Przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej w roku poprzedzającym naukę w klasie pierwszej szkoły podstawowej

2. Formy współdziałania z rodzicami (prawnymi opiekunami) dziecka:

1)   walne zebranie,

2)   zebrania grupowe,

3)   kontakty indywidualne,

4)   zajęcia otwarte,

5)   pomoc w organizacji uroczystości przedszkolnych i wycieczek.

 

3. Częstotliwość organizowania stałych spotkań z rodzicami (prawnymi opiekunami).

W celu zapewnienia realizacji zadań wynikających z punktu 1 ustala się jedno zebranie ogólne z rodzicami i trzy grupowe w ciągu roku szkolnego oraz możliwość dodatkowych spotkań na prośbę rodziców lub nauczycieli. Przebieg i częstotliwość tych kontaktów dokumentuje się w dzienniku zajęć.

 

§ 16.1. Do przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 3 do 6 lat, z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a.

2. Dziecko, któremu odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego może uczęszczać do przedszkola do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym kończy 10 lat.

2a. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor przedszkola może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło 2,5 roku, tj. urodzone od września do grudnia z najmłodszego rocznika objętego naborem na dany rok szkolny.

3. Szczegółowe zasady rekrutacji dzieci do przedszkola.

1) Zasady zapisu dziecka do przedszkola:

a)      obowiązkiem rodzica (prawnego opiekuna) jest dopełnienie czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola i zapewnienie regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia.

b)      przy zapisie nie obowiązuje rejonizacja;

c)      prowadzona jest ewidencja podań o przyjęcie dzieci do przedszkola z podziałem na grupy wiekowe do grupy maluchów i starszaków.

2) Kryteria przyjęcia dziecka do przedszkola:

a). Kryteria podstawowe:

W pierwszej kolejności do przedszkola przyjmowane są dzieci odbywające roczne przygotowanie przedszkolne. W następnej kolejności przyjmowane są dzieci matek lub ojców samotnie je wychowujących, matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji, dzieci umieszczone w rodzinach zastępczych.

b) Kryteria lokalne:

W pierwszej kolejności do przedszkola przyjmowane są dzieci zamieszkujące na terenie gminy Warka, w następnej kolejności dzieci z innej gminy zamieszkujące w pobliżu przedszkola lub dzieci, których rodzic pracuje w pobliżu przedszkola.

c) Kryteria dodatkowe:

Do przedszkola przyjmowane są:

- dzieci, których rodzeństwo uczęszcza do tutejszego przedszkola lub kontynuuje edukację w naszej szkole;

- dzieci uczęszczające do przedszkola w poprzednich latach dla kontynuacji oddziaływań wychowawczych i dydaktycznych;

- dzieci, które mają zalecenia z poradni psychologiczno – pedagogicznej o konieczności uczęszczania do przedszkola;

- dzieci, które mają rodzeństwo z orzeczonym umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności;

- dzieci nauczycieli;

- dzieci, których oboje rodzice (prawni opiekunowie) pracują;

- dzieci z rodzin wielodzietnych.

Pozostałe dzieci przyjmowane są w miarę wolnych miejsc w przedszkolu. O przyjęciu do przedszkola pozostałych dzieci decyduje liczba wolnych miejsc w poszczególnych grupach wiekowych, sytuacja rodzinna dziecka. Komisja rekrutacyjna rozpatruje sytuację rodzinną dziecka na podstawie danych zawartych w karcie zgłoszenia dziecka do przedszkola oraz na podstawie informacji znanych komisji.

3) Tryb postępowania w sprawie przyjęcia dziecka do przedszkola.

a)    do 30 marca wydawane są karty zgłoszenia dziecka do przedszkola.

b)   do 15 kwietnia rodzice (prawni opiekunowie) składają wypełnione karty zgłoszenia do sekretariatu.

c)    od 25 kwietnia udzielane są rodzicom informacje o przyjęciu dziecka do przedszkola.

d)   do 27 kwietnia składane są odwołania rodziców od decyzji Komisji Kwalifikacyjnej.

e)    od 04 maja przekazywane są rodzicom informacje dotyczące decyzji w sprawie odwołania.

W związku z niżem demograficznym istnieje możliwość przyjęcia dziecka w ciągu roku szkolnego, jeśli liczba dzieci nie przekracza 24 osoby w oddziale.

4) Procedury w przypadku nieprzyjęcia dziecka do przedszkola:

a)     Rodzice dzieci zgłoszonych w okresie naboru i nieprzyjętych do przedszkola mogą składać wnioski o przyjęcie dziecka w przedszkolach dysponujących jeszcze wolnymi miejscami w ciągu 5  dni roboczych, licząc od dnia następnego po ogłoszeniu wyników naboru.

b)   Wniosek powinien zawierać prośbę o przyjęcie dziecka, jego imię i nazwisko oraz PESEL, nazwę przedszkola, w którym była złożona karta zgłoszenia w okresie naboru, telefon kontaktowy  i adres zamieszkania rodziców i dziecka.

c)    Dyrektor przedszkola, w którym zostanie złożony wniosek w terminie kolejnych 5 dni roboczych, powołuje Komisję Kwalifikacyjną, która dokona naboru na wolne miejsca, przyjmując dzieci w kolejności zgodnej z kryteriami naboru dzieci do przedszkola, a o przyjęciu dziecka zawiadomi na piśmie zainteresowanych rodziców.

5) Prawa i obowiązki dziecka.

a) Dziecko ma prawo do:

- właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznego zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej;

- ochrony przed wszelkimi formami wyrażenia przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania jego godności osobistej (w przypadku naruszenia wyżej wymienionego prawa nauczyciel ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną zgodnie z Kartą Nauczyciela – rozdział 10 art. 76);

- życzliwego i podmiotowego traktowania;

- pełnej opieki pedagogicznej;

- bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu lub zwrotu kosztów przejazdu dziecka i opiekuna środkami komunikacji publicznej na terenie gminy, jeżeli droga dziecka realizującego roczne przygotowanie przedszkolne z domu do najbliższego przedszkola przekracza 3 km.

b) Obowiązki dziecka:

- Od 1 września 2012 r. dzieci 6-letnie mają obowiązek szkolny.

- Od 1 września 2009 r. dzieci 5-letnie mają prawo do rocznego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu.

- Od 1 września 2011 r. dzieci 5-letnie mają obowiązek rocznego przygotowania w przedszkolu.

6)      Warunki pobytu w przedszkolu zapewniające dzieciom bezpieczeństwo.

a) Przedszkole ma do dyspozycji :

- 2 sale przedszkolne (jedna dla maluchów, druga dla starszaków składająca się z części zabawowej i edukacyjnej);

- 2 łazienki;

- szatnię przedszkolną;

- zastępczą salę gimnastyczną;

- stołówkę;

- kuchnię;

- plac zabaw;

- boisko sportowe;

- park.

b) W przedszkolu zatrudnieni są:

- pełniący funkcje edukacyjne i wychowawcze pracownicy pedagogiczni: wychowawca grupy 3- i 4-latków, wychowawca grupy  5- i 6-latków, nauczyciel logopeda, nauczyciel katecheta, nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel informatyki ;

- pełniący funkcje opiekuńcze i żywieniowe pracownicy niebędący nauczycielami: pomoc nauczyciela w oddziale 3-, 4-latków, woźna oddziałowa, kucharka. Obowiązki pracowników niepedagogicznych określone są w Regulaminie pracy.

c) Wszystkie dzieci zgłoszone do przedszkola podlegają ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków. Koszty ubezpieczenia pokrywają rodzice we wrześniu danego roku szkolnego.

d) Do przedszkola mogą uczęszczać dzieci bez objawów infekcji.

- Dziecka z widocznymi objawami infekcji (katar, kaszel, gorączka) nie wolno przyprowadzać do przedszkola.

- W przypadku stwierdzenia schorzenia u dziecka przyprowadzonego rano wychowawca ma prawo odmówić jego przyjęcia.

- W przypadku stwierdzenia choroby u dziecka w trakcie pobytu w przedszkolu wychowawca informuje telefonicznie rodziców (prawnych opiekunów), a rodzic (prawny opiekun)              ma obowiązek niezwłocznie odebrać dziecko.

- W przypadku choroby zakaźnej dziecka rodzice zobowiązani są do natychmiastowego zawiadomienia o tym fakcie dyrektora Zespołu.

e) Dyrektor może skreślić dziecko z listy wychowanków w następujących przypadkach:

- gdy zagraża ono zdrowiu i bezpieczeństwu innych dzieci;

- gdy przekroczyło 10. rok życia;

- gdy dezorganizuje proces wychowawczo – dydaktycznego w sposób udokumentowany przez nauczyciela.

7) Tryb postępowania przy skreślaniu dziecka z listy:

a)    rozmowa uzasadniająca konieczność skreślenia dziecka z listy z przedstawieniem konkretnych powodów przeprowadzona przez dDyrektora Zespołu z rodzicami (prawnymi opiekunami) dziecka;

b)   w przypadku braku porozumienia zawiadomienie na piśmie o podjętej decyzji skreślenia dziecka z określeniem warunków odwołania się (14-dniowy termin składania odwołania do organu prowadzącego od daty otrzymania).

Tryb odwołania się od decyzji skreślenia dziecka z listy to możliwość odwołania się do organu prowadzącego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji o skreśleniu.

 

§ 17. 1. Przedszkole prowadzi i przechowuje dokumentację, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2.    Zasady gospodarki finansowej przedszkola określają odrębne przepisy.

 

 

Zatwierdzono i przyjęto do realizacji

Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 3 listopada 2010 r.

Wytworzył:
Udostępnił:
Bosak Justyna
(2010-11-12 10:20:56)
Ostatnio zmodyfikował:
Bosak Justyna
(2010-11-12 11:46:03)